Copyright Fundacja Multi-Expert®
Wszelkie prawa zastrzeżone

 

Co się dzieje w sieci dealerów FIAT w Europie Zachodniej?

Fiat negocjuje "miękko"?
Wydaje się, że na tle innych koncernów Fiat przyjął po GVO taktykę stosunkowo łagodnej postawy wobec dealerów. Nie jest wykluczone, że zmusza go do takiej postawy aktualna sytuacja koncernu, który walczy o przetrwanie i nie może sobie pozwolić na jakąkolwiek wojnę z dealerami.

Sprzedaż poprzez TSCHIBO
Decyzja koncernu, aby nawiązać bezpośrednia współpracę z Tschibo kojarzonym dotąd wyłącznie z kawą odbiła się szerokim echem, zwłaszcza w Niemczech. Fiat przygotował specjalne wersje modelu Stilo i po odpowiednio obniżonej cenie dystrybuuje je z pomocą firmy Tschibo.
Analitycy zastanawiają się nad sensem takiego posunięcia, które wydaje się uderzać we własnych dealerów.

Nowi dealerzy w Hiszpanii /030616/
W poowie 2003 Fiat w Hiszpanii posiadał 125 dealerów i ze względu na większą liczebność sieci konkurencyjnych zamierza wg Jose Ramona Soriano - szefa oddziału hiszpańskiego - do końca 2003 zwiększyć tę liczbę o 25 kolejnych dealerów. W dużych miastach oczekuje od dealera inwestycji na niebagatelnym poziomie 6 milionów euro, zakładając sprzedaż roczną rzędu 800 pojazdów. Gdyby zabrakło chetnych, wtedy w strategicznych miastach Fiat zainwestuje sam. Równocześnie plan Fiata przewiduje, że ok.10% dealerów nie będzie w stanie spełnić nowych standardów i w związku z GVO opuści w 2003 sieć autoryzowaną.